تهران - بلوار اندرزگو - خ سلیمانی غربی - بن بست لادن - پلاک 9
  • تلفن تماس 02122394997

  • آدرس ایمیل

آشنایی با پنجره یو پی وی سی

یو پی وی سی گونه‌ای از انواع پلاستیک و خلاصه‌ی عبارت «پلی وینیل کلراید غیر انعطاف پذیر» است. اثبات شده است که یو پی وی سی عملکرد خوب، دوام و طول عمر زیاد و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار محدودی دارد.

پنجره UPVC چیست؟

یو پی وی سی (UPVC)  یا پی وی سی یو (PVCU) گونه‌ای از انواع پلاستیک و خلاصه‌ی عبارت «پلی وینیل کلراید غیر انعطاف پذیر» است. این نوع همچنین به دلیل سخت و غیر قابل انعطاف بودن، با نام «پی وی سی سخت» نیز شناخته می‌شود. به دلیل مقاومت و سختی بالا، این نوع پی وی سی معمولا در تولید لوله‌ها و قاب پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماده خام یو پی وی سی

مطالب بیشتر: هر آنچه باید درباره پنجره UPVC بدانید.

چرا پنجره UPVC یک متریال خوب برای استفاده در پنجره‌ها است؟

اثبات شده است که یو پی وی سی هم عملکرد و دوام بسیار خوب و طول عمر زیاد دارد و هم به تعمیر و نگهداری بسیار محدودی نیاز است تا آن را به ماده‌ای عالی برای پنجره‌های شما تبدیل کند. همچنین پنجره یو پی وی سی به جلوگیری از هدررفت حرارت، عایق صدا و مقرون به صرفه بودن شناخته شده است. برای تمامی مقاطع ، برای بهبود قدرت و دوام از فولاد گالوانیزه تقویت شده استفاده می‌شود. نوعی از پنجره upvc در بازار موجود است که به دلیل کیفیت و طبیعت یو پی وی سی تولید شده، می‌توان مطمئن بود که در صورت استفاده حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی، پنجره‌ها دچار پیچ خوردگی، پوسیدگی یا زنگ زدگی نمی‌شوند.

نمونه پنجری یو پی وی سی

فواید استفاده از یو پی وی سی برای در و پنجره چیست؟

یو پی وی سی دارای مزایای بسیاری است که آن را به ماده‌ای عالی برای استفاده در قاب پنجره‌ها بدل می‌کند. به برخی از مزایا مانند جلوگیری از هدر رفت حرارتی و دوام و عمر طولانی در بالا اشاره شد. در ادامه چند مزیت دیگر شرح داده می‌شوند:

نمونه در و پنجره یو پی وی سی
  • کم هزینه بودن
    پنجره upvc معمولا نسبت به پنجره‌های آلومینیومی و چوبی بسیار ارزانتر است و مزایای بیشتری هم دارد. هزینه‌ها بسته به کیفیت و ویژگی‌های پنجره‌ها می‌توانند متفاوت باشند اما با انتخاب یک پنجره یو پی وی سی (یا پنجره دوجداره) می‌توان انتظار قیمت بسیار ارزان‌تری را داشت.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری اندک
    این نوع پنجره‌ها به دلیل نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کم، بسیار محبوب می‌باشند. تنها کافی است که چند بار در سال داخل و اطراف فریم پنجره UPVC را تمیز کرد. بر خلاف چوب در محصولات یو پی وی سی به دلیل اینکه ذاتا بادوام است، هیچ نشانه‌ای از پوسیدگی یا خرابی با وضعیت خاص آب و هوا دیده نخواهد شد. پنجره UPVC همچنین عایق عالی صدا است و مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند صدای خارج را تا 70 درصد کاهش دهد.
  • عملکرد عالی
    پنجره‌های یو پی وی سی یا دوجداره باعث به صرفه شدن مصرف انرژی می‌شوند، بنابراین نصب آن‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های گرمایش کمک کند و مکان نصب را گرم و مطلوب نگه دارد. همچنین با توجه به انعطاف ناپذیری، قدرت و استحکام یو پی وی سی، می‌تواند امنیت محل نصب را نیز افزایش می‌دهد

منبع

حساس بودن به حرارت

ما 5 نکته کلیدی برای نگهداری بهتر از پنجره‌های UPVC در مقاله‌ای دیگر جمع اوری کرده‌ایم تا شما را در نگهداری از پنجره های UPVC یاری کنیم. شما می‌توانید برای اطلاع از آن‌ها به مقاله ما مراجعه فرمایید.

آیا مواد پنجره‌های UPVC سمی است؟

یو پی وی سی یک ماده کاملا ایمن و غیر سمی است تا زمانی که سوزانده نشود. مراحل تولید آن می‌تواند طوری تنظیم می‌شود که هیچگونه آسیب یا سمی ایجاد نکند. سوزاندن یو پی وی سی می‌تواند باعث انتشار دی اکسین‌ها در محیط زیست شود که آلاینده‌های آلی محيطي ماندگاری هستند. فرآیند بازیافت پنجره UPVC، خطرناک و پرهزینه است؛ بنابراین تنها سه درصد دورریز آنها، بازیافت می‌شود.

قیمت پنجره‌های یو پی وی سی چقدر است؟

با توجه به اندازه و شکل قاب در یا پنجره یو پی وی سی، ثابت بودن یا بازشو بودن، تعداد بازشوها، کشویی بودن، تک حالته یا دو حالته بودن و یا ترکیبی از همه این موارد و همچنین قیمت پروفیل یو پی وی سی استفاده شده در ساخت قاب، قیمت تمام شده آن متفاوت است. برخی شرکت‌ها برای کاهش قیمت نهایی قاب پنجره یو پی وی سی، ورق گالوانیزه را که عنصر مهمی در ساختار قاب است، حذف می‌کنند و این کار باعث می‌شود که در طول زمان شکل قاب تغییر کند و خمیدگی در آن دیده شود.

اگر می‌خواهید با نحوه محاسبه قیمت پنجره دو جداره بیشتر اشنا شوید به مطلب لینک شده مراجعه فرمایید.

عامل دیگری که باعث کاهش قیمت در و پنجره یو پی وی سی می‌شود، استفاده از یراق آلات و تجهیزات جانبی (مانند دستگیره، لولا و …) غیر استاندارد و بی کیفیت است که گرچه در هنگام خرید هزینه کمتری دارند اما بعد از مدتی برای تعمیر و یا تعویض آن، باید هزینه اضافی پرداخت.

تاثیر ابعاد در قیمت در و پنجره یو پی وی سی

چگونه و از کجا پنجره‌های دو جداره خوب تهیه کنیم؟

با توجه به اینکه تکنولوژی ساخت در و پنجره‌های دوجداره، فراگیر شده است و سالهای زیادی است که در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و تعداد شرکت‌های واردکننده و حتی سازنده این محصول در ایران نیز بسیار زیاد است، انتخاب اینکه بهترین گزینه خرید کدام یک از آنهاست، کمی دشوار است. بهتر است شرکت‌هایی که سال‌های متمادی در این عرصه فعالیت دارند و محصولاتشان، امتحان پس داده‌اند و مشتریان هم از آن‌ها راضی هستند، گزینه اول انتخاب باشند.

در و پنجره یو پی وی سی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف

همچنین برای اطلاع بیشتر از کاربردهای پنجره دوجداره می‌توانید با ما همراه باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0